lauantai 19. syyskuuta 2015

Sarjispaja Osa II

Jännän äärellä, kun uuteenmaailmaan astuin. Siis vetämään sarjispajaa - ohjaajaa jännitti.

Mukaan tuli 6 nuorta. Mä en osaa arvioida ikää enkä sitä edes lähtenyt kyselemään.

Konsepti muotoutuu matkalla - ajattelin, kuten konsultti.
Ensimmäinen kysymys: "mitä odotatte tältä pajalta?"
- piirtämistä
- jotain apuja sarjakuvien tekoon

Toinen kysymys:"mistä sarjakuvista diggaat"
Batman DC, stripeistä, magna....

Niin ja kuten sarjistoverini arvuutteli, varaudu, että pajaan tulee enimmäkseen tyttöjä ja magnaa. Mulla magnasta on vain yksi kokemusta Japanin tuliaisena K-18 pokkari - You know.

Hahmonluonti - kuten kaikissa oppaissa on hyvä lähtökohta.

Harjoitus 1.
Keksi kolme kuvaavaa sanaa. Piirrä niistä hahmo.
Aika upeita hahmoja synnyttivät - Kitara, astronautti, (en muista kolmatta sanaa).

Harjoitus 2.
Nyt muut keksii sulle kolme sanaa. Piirrä niistä hahmo.

Itselleni tuli sanat: Vesimelooni, Tähtikuonomyyrä (what?), Keltainen













En piirtänyt assosaatio kakkosta: "nää on mun meloonit","Holy diver","Golden shower" - sen verran olin häveliäs tällä kertaa.
Tai hahmottelin mä sen fläpille, kunnes tajusin missä olen.

Harjoite 3.
Nyt valitse noista hahmoista toinen ja piirrä lyijykynä piirustukseen päälle musteella ääriviivat. Kumita lyijyt pois. Lisää yksityiskohtia. Väritä tusseilla.

Ai, kun tuli hienoja hahmoja - osaisipa itekin piirtää noin hienosti.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti